ידיעות מהתקשורת על נחשים

לכידת נחשי העצים בגואם .

האי גואם הנמצא בשליטת ארצות הברית מהווה אזור גידול של יותר משני מיליון נחשי עצים שמגיעים לאורך של שלושה מטרים. השימוש הלוכד נחשים בכמויות שכאלו אינו ריאלי. הנחשים גרמו להכחדתם של חיות בעיקר של הציפורים הלאומיים של גואם, ונזקים רבים למערכות החשמל. נחשי העצים נהגו לטפס על תשתית עמודי החשמל ובמקרים רבים גרמו להפסקות חשמל.
משרד החקלאות מצא שבמידה והנחשים יחדרו להוואי, עלול להיגרם נזק של שני מיליארד דולר מידי שנה.
הריבוי העצום פגע גם בענף הטיולים בגואם שכן נחש העצים אף שאינו ארסי, נשיכתו כואבת ודווחו מאות רבות של מקרי נשיכה של מטיילים.
משרד החקלאות האמריקאי הגה רעיון כיצד לצמצם את אוכלוסיית נחש העצים באמצעות הצנחת עכברים מתים לצמרות העצים עם חומר שהורג את הנחשים אך אינו מסוכן לחיי אדם.
על מנת שהעכברים לא יאכלו על ידי חיות אחרות, מצאו המדענים פתרון להצנחת על צמרות העצים בסיוע מכשיר שמנחיתם באופן מדויק.

הפתרון - הזמנת לוכד נחשים מוסמך

מטוס עם 370 נוסעים קורקע בגלל נחש.

בחברת תעופה אוסטרלית, קורקע מטוס מסוג בואינג 747 רגע לפני העלאת הנוסעים לסיפון בשל המצאות נחש.

צוות המטוס גילה נחש רגע לפני המראת המטוס מסידני לטוקיו ונאלץ לקרקע את המטוס, לשלוח את נוסעיו לשהות  של לילה בבית מלון עד להגעת לוכד נחשים.  נוסעי המטוס הועלו אחר כבוד לטיסה חלופית ביום המחר , במטרה לתת שהות ללוכד הנחשים לבצע חיפוש נוסף להמצאות נחשים נוספים מעבר לנחש שנלכד.  כמו כן המטוס הועבר לחיטוי.
הנחש שנלכד הועבר לזיהוי ובדיקה כיצד הגיע למטוס ומהיכן.

הגעת נחשים למטוסים היא נדירה אם כי גם בטיסה נוספת מאוסטרליה לגינאה פפואה נמצא נחש מסוג פיתון על כנף המטוס, הנחש מת במהלך הטיסה ונשאר תלוי כשעתיים על כנף המטוס עד לנחיתה.

הכשה בשרון – לוכד נחשים הוכש במהלך עבודתו

לוכד נחשים, גבר כבן 57 אשר עסק בלכידת נחש במושב בשרון הוכש בידו במהלך עבודתו. בניסיונו להגיע באופן עצמאי לבית החולים, במהלך נהיגתה ברכבו, איבד את הכרתו והתנגש בעץ.

צוות של מגן דוד אדום פינה את הגבר לאחר טיפול ראשוני בשטח במצב קשה ולא יציב (כתוצאה מההכשה ולא מההתנגשות בעץ) לבית חולים הקרוב.

חובש רפואת חירום במד"א אביר מויאל מתאר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב בהכרה מעורפלת בסמוך לרכב לאחר שהתנגש בעץ. סיפרו לנו שהוא הוכש על ידי נחש וכאשר נכנס לאוטו והחל לנסוע הוא איבד את הכרתו והתנגש בעץ מיד התחלנו בטיפול רפואי, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב",.

נחש בבית - להזמין לוכד
נחש בחצר

אולי יעניין אותך גם:

נחשים ארסיים ומיתוסים
מאמרים

נחשים, תכונות ומאפיינים

נחשים: תכונות ומאפיינים המובא במאמר זה נכתב בהתבסס על מאמרו של ד"ר אברהם ארבל ז"ל ומובא כאן לזכרו. המאמר דן במשפחת הנחשים, ומביא את התכונות

קרא עוד »
נחש בבית - להזמין לוכד
מאמרים

ידיעות מהתקשורת על נחשים

ידיעות מהתקשורת על נחשים לכידת נחשי העצים בגואם . האי גואם הנמצא בשליטת ארצות הברית מהווה אזור גידול של יותר משני מיליון נחשי עצים שמגיעים

קרא עוד »
נחשים ארסיים ומיתוסים
מאמרים

פחד מנחשים, מולד או נרכש.

פחד מנחשים, מולד או נרכש? מחקר שנערך לאחרונה ביפן, ניסה לבחון האם הפחד מנחשים הוא פחד שנולדים אתו או פחד שנרכש עם הזמן והסיפורים המרתיעים

קרא עוד »

הפוסט עזר לכם? בואו תכתבו לנו 🙂